Adviesopdracht facilitair management

Adviesopdracht facilitair management

Wij zijn actief in de gemeenten Katwijk, Noordwijk, Lisse, Hillegom en Teylingen en zijn volop in ontwikkeling. We werken actief aan onze deskundigheid en het vergroten van onze strategische waarde. Op deze manier blijven we ook in de toekomst een aantrekkelijke partner in het sociaal domein. Intern noemen we deze beweging 'De Expeditie', waarbij de stip op de horizon duidelijk is en de weg er naar toe vol gezamenlijke ontdekkingen. Tijdens deze expeditie hebben we tijdelijk een facilitair specialist nodig.

De opdracht

De afdeling accommodatiebeheer is verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud en exploitatie van onze 18 locaties in Katwijk en de Duin- en Bollenstreek. Binnen de afdeling werken ca. 15 medewerkers, waarvan een aantal kwetsbaar zijn. Zij verrichten de volgende werkzaamheden: het schoon en netjes houden van de locaties, het verrichten van klein onderhoud en verbouwingen, het uitvoeren van het meerjaren onderhoudsplan, het aansturen van ingehuurde diensten, arbo, preventie en RIE. Daarnaast begeleiden zij ook mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, die op deze afdeling werkzaamheden verrichten. In het kader van De Expeditie willen we een professionaliseringsslag maken en deze afdeling op een andere manier inrichten. Dit betekent dat we de afdeling willen onderverdelen in accommodatiebeheer, technische beheer, contract beheer en programma beheer. Voor deze afdelingen dienen op strategisch niveau plannen ontwikkeld te worden, werkprocessen te worden beschreven, planningen te worden gemaakt en medewerkers te worden meegenomen in bijvoorbeeld een nieuwe manier van werken, veranderende werkzaamheden en activiteiten die passen bij de ambities en mogelijkheden van de medewerkers. Daarnaast staat nog een grootschalige verbouwing van een van onze locaties gepland in 2020.

Jouw opdracht is het veranderproces voor deze afdeling in gang te zetten. Je geeft advies over de inrichting en aansturing van de afdeling en zet vervolgens zoveel mogelijk processen in gang. Zowel samen met je collega-MT leden als met de medewerkers van de afdeling.

Je start zo snel mogelijk, uiterlijk in januari, en bent 12-16 uur per week beschikbaar voor een periode van ongeveer een halfjaar.

Dit vragen wij van jou

  • HBO+ werk en denkniveau en een opleiding op het gebied van facilitair management.
  • Jij bent een ervaren specialist op het gebied van facilitair management en weet alles van beheer, onderhoud en exploitatie van panden.
  • Je hebt uitgebreide ervaring met projectmatig werken.
  • Je hebt affiniteit en aantoonbare ervaring met sociaal werk.
  • Je bent flexibel met een resultaatgerichte instelling.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen, kritische blik en een politiek-bestuurlijke antenne.

Dit biedt Welzijnskwartier

Een uitdagende, tijdelijke, opdracht in een organisatie die midden in een veranderingsproces zit. De kans om nieuw beleid te ontwikkelen in een dynamische, politieke omgeving, met en voor enthousiaste MT leden.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze opdracht kan je contact opnemen met Ludde Hospers, manager Ondersteunende diensten, via 071-4033323, 06-19394611 of luddehospers@welzijnskwartier.nl.

Reageren

Heb je interesse? Mail dan je CV en een korte motivatiebrief naar HR@welzijnskwartier.nl, waarin je ook je beschikbaarheid en je uurtarief aangeeft.