Persoonsalarmering

Voor veel ouderen en gehandicapten vormt persoonsalarmering een belangrijke voorwaarde voor het behoud van de zelfstandigheid. Iemand die aangesloten is op een alarmeringssysteem kan, in geval van nood, 24 uur per dag en 7 dagen per week, toch hulp inroepen wanneer de telefoon onbereikbaar is.

Hoe werkt het?
De persoonsalarmering bestaat uit een 'kastje' en een medaillon. Het kastje wordt naast de stroomtoevoer aangesloten op een analoge of digitale telefoonlijn. Het medaillon moet u vervolgens bij zich dragen. Via een druk op een knop op het medaillon of op het kastje, wordt contact gelegd met de alarmcentrale. De alarmcentrale schakelt dan uw vooraf opgegeven contactpersonen in. Ook kunt u een professionele achterwacht opgeven als contactpersoon. De professionele achterwacht kan worden geleverd door de volgende zorgaanbieders;

Marente
www.marente.nl
Telefoon (071) 409 33 33

DSV
www.wzc-dsv.nl
Clientenservice (071) 409 29 40

Hoe kan ik persoonsalarmering aanvragen?
Wij plaatsen persoonsalarmeringsapparaten voor verzekerden van Zorg en Zekerheid. U dient hiervoor zelf een aanvraag te doen bij uw huisarts. De huisarts zal ons ( indien een indicatie wordt afgegeven uw gegevens verstrekken waarna wij contact met u opnemen. Bent u bij een andere zorgverzekeraar aangesloten, dan is dat geen probleem. Ook dan plaatsen wij persoonsalarmering.

Wat kost persoonsalarmering?
Verzekerden bij Zorg en Zekerheid krijgen de huur van het apparaat vergoed, indien de huisarts een indicatie afgeeft. Het abonnement op aansluiting op de alarmcentrale moet u wel zelf betalen (€ 6,50 per maand). Deze kosten worden 2 x per jaar (in januari en juli) berekend en automatisch geïncasseerd.
Indien de huisarts geen indicatie of de zorgverzekeraar geen machtiging afgeeft, wordt particulier eenmalig aansluitkosten à € 70,- en maandelijkse huur à € 17,50 berekend.