Hulp bij Thuisadministratie

Stapelt de post zich op, weet u niet of u uw rekeningen al betaald heeft, of verliest u het overzicht over uw administratie? Dan is deelname aan het project Hulp bij Thuisadministratie mogelijk iets voor u. Hulp bij Thuisadministratie helpt u bij het op orde brengen van uw administratie. U ontvangt een handige map waarin uw administratie overzichtelijk kan worden ingedeeld. Een sociaal werker Ouderenadvies ordent samen met u uw papieren. Vervolgens leert u onder diens begeleiding om zelf uw administratie bij te houden. Zodra u daar zelfstandig toe in staat bent, wordt de hulpverlening weer afgesloten.

Voor wie?
Voor mensen vanaf 65 jaar, die moeite hebben met het ordenen, bijhouden en begrijpen van hun post. Uw inkomen ligt niet hoger dan AOW en een klein pensioen.

Hoe komt u in aanmerking?
Om gebruik te maken van Hulp bij Thuisadministratie kunt u contact opnemen met Welzijnskwartier. Onze sociaal werker Ouderenadvies maakt een afspraak met u voor een intakegesprek. Zij beoordeelt aan de hand van duidelijke criteria of deelname mogelijk is. Heeft u een vraag over een brief of een andere administratieve vraag, maar wilt u zich niet aanmelden voor dit project, dan kunt u ook gebruik maken van de inloopspreekuren van de sociaal werker Ouderenadvies.

Bijzonderheden?
Hulp bij thuisadministratie is geen vermogensbeheer en vult ook geen belastingpapieren in. Bij ernstige financiële problemen wordt u doorverwezen.De hulp is voor bepaalde tijd, max. 1 jaar. U zorgt zelf voor het wegbrengen en versturen van papieren en formulieren. U bent en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor uw eigen administratie.

Kosten?
U betaalt eenmalig €15,00 voor het administratiesysteem en de bijbehorende map. Daarna betaalt u €7,50 per consult. Alle kosten worden automatisch geïncasseerd.