Meld u hier aan voor de boodschappen- en telefoondienst i.v.m. Corona

Tijdelijke ondersteuningsdienst

Welzijnskwartier biedt Boodschappenservice en Telefoondienst tijdens Corona-periode

Vanwege het Coronavirus wordt iedereen geadviseerd om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken. Zeker mensen en gezinnen die ziekteverschijnselen hebben en/of kwetsbaar zijn. Maar hoe halen die mensen dan noodzakelijke boodschappen in huis? Soms gebeurt dit door familie, vrienden en buren. Voor al die mensen die hier niet op kunnen terugvallen, organiseert Welzijnskwartier tijdelijk de Boodschappenservice. Ook kunnen inwoners die alleen thuis zitten en graag even contact of een luisterend oor willen, gebruikmaken van onze Telefoondienst.

Hieronder meer informatie voor mensen die gebruik willen maken van onze dienst, vrijwilligers en organisaties.

Aanmelden:
KLIK OP HET MAILADRES: frontoffice@welzijnskwartier.nl.

of via 071 403 33 23 (maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 14.00 uur)

Veiligheid voorop
Uiteraard houden we ons aan alle adviezen vanuit de overheid en het RIVM. Dit betekent dat we zoveel mogelijk werken met het bezorgen van de boodschappen, waarbij er zo min mogelijk contact is. U kunt hierbij denken aan neerzetten van de boodschappen bij de voordeur en afrekenen via automatische incasso.

Voor mensen die niet zelf de deur uit kunnen of willen

Heeft u of uw gezin niet meteen een sociaal netwerk om voor u boodschappen te doen? Dan staan onze vrijwilligers klaar om uw boodschappenlijstje de komende periode op te halen, in te kopen en te bezorgen. Hierdoor hoeft u zelf niet naar de supermarkt, waardoor de kans op het Coronavirus voor u vermindert. Heeft u alleen behoefte aan telefonisch contact? Ook dan kunt u zich aanmelden.

Voor vrijwilligers

Wilt u in deze Coronaperiode tijdelijk een handje helpen? Meld u dan aan als vrijwilliger voor de Boodschappenservice en/of de telefoondienst. Uiteraard houden we ons aan alle adviezen vanuit de overheid en het RIVM. Dit betekent concreet dat we zoveel mogelijk werken met het bezorgen van de boodschappen, zonder dat u daarvoor in contact komt met degene die de boodschappen nodig heeft. U kunt hierbij denken aan neerzetten van de boodschappen bij de voordeur.

Voor organisaties

Heeft u cliënten zonder sociaal netwerk om boodschappen te doen? Maak dan gebruik van de vrijwilligers die klaar staan om hun boodschappen de komende periode te doen. Met deze service hoeven cliënten niet zelf naar de supermarkt, waardoor de kans op het Coronavirus voor hen vermindert. Ook mantelzorgers kunnen hierdoor ontlast worden.

Heeft u cliënten die alleen zitten en zich wellicht angstig of eenzaam voelen in deze vreemde periode? Hebben zij behoefte aan regelmatig telefonisch contact? Ook hen kunt u aanmelden bij onze tijdelijke Telefoondienst

We hebben inmiddels meer dan 200 vrijwilligers. Er is dus voldoende capaciteit om ook uw cliënt een helpende hand of luisterend oor te bieden. Dat ontlast zorgmedewerkers in hun zorgtaken.

Aanmelden:
KLIK OP HET MAILADRES: frontoffice@welzijnskwartier.nl.

Om u aan te melden hebben we uw adresgegevens (en eventueel die van uw verwijzer) nodig. Vermeld of u hulp nodig heeft of wil helpen met bezorgen. U kunt zich ook telefonisch aanmelden: 071 403 33 23 (maandag tot en met vrijdag van 10.00-14.00 uur)

AVG
Vergeet niet om toestemming te vragen aan uw client/deelnemer/patiënt. Wij nemen vervolgens contact met hen op om verdere afspraken te maken.

Met dank aan
Burgerinitiatief Boodschappen Katwijk Coronavirus van Renate van Leeuwen, Leendert van Duijn, Sonny Spek & Ben van der Plas.
Zie facebook: Boodschappen Katwijk Coronavirus
Ps. Met uw eigen organisatie kunt u ook deelnemen aan dit burgerinitiatief. Laat dit weten via facebook.

Wat doet Welzijnskwartier voor mij?