Katwijk Rijd(t) Mee

Kom op de plek waar u moet zijn! Bestel een rit en word opgehaald & thuisgebracht. Juist als voor u de bushalte al te ver lopen is.

Bel meteen naar Katwijk Rijd(t) Mee (071-3031280)
op werkdagen van 9:00 t/m 12:00 bereikbaar

Wat is Katwijk Rijd(t) Mee

Katwijk Rijd(t) Mee is dé manier van lokaal vervoer voor mensen die actief mee willen doen aan de samenleving, maar niet de mobiliteit of de kosten hebben voor eigen vervoer. Vervoer vóór en dóór inwoners van Katwijk. Vrijwillige en kundige chauffeurs kunnen u binnen de gemeente brengen op uw gewenste plaats van bestemming.

 

Hoe werkt het?

Bellen - afstemmen - klaarstaan

1. Bel naar 071-3031280 en boek een rit. Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur.
2. Vertel uw reisdoel en samen met de centralist kiest uw het vervoersmiddel.
3. Zorg dat u op tijd klaarstaat, de chauffeur begeleidt u naar de auto wanneer nodig.

Waarom een rit bestellen via Katwijk Rijd(t) Mee?

  • Vriendelijke klantenservice
  • 100% Groene voorziening (wijkhopper)
  • Voordelig reizen (veel goedkoper dan een taxi)
  • Snel geregeld! 
  • U krijgt korting van de Wmo bij Katwijk Rijd(t) Mee (als u deze ontvangt)

 

 

Veiligheid

Uw veiligheid is belangrijk voor ons

Stap met een gerust hart bij ons in de auto. Al onze vrijwillige chauffeurs krijgen diverse trainingen om u het best van dienst te zijn (bijvoorbeeld: levensreddend redden). Ook gaan we netjes met uw persoonsgegevens om. 

WMO

WMO en Katwijk Rijd(t) Mee

Vervoer zorgt ervoor dat u zich kunt verplaatsen. Om boodschappen te doen, kinderen naar school te brengen of familie en bekenden te bezoeken. Heeft u een lichamelijke of verstandelijke beperking die dat lastig maakt? En wilt u toch bij iemand op bezoek of een dagje uit? Dan heeft u misschien recht op maatwerk met inzet van de Wmo (Wet Maatschappelijke Ondersteuning).

Zonder de WMO kunt u natuurlijk ook gebruik maken van Katwijk Rijd(t) Mee.

Meer over aanmelden WMO

Man stapt in auto met chauffeur

De voertuigen - Stap in!

Er zijn diverse vervoersmogelijkheden. 

Wijkhoppers

De wijkhoppers zijn elektrische voertuigen met ruimte voor maximaal 3 passagiers. Ze zijn zeer comfortabel. Ga met de wijkhopper van en naar huis, kerk, markt, kapper en de Huizen van de Wijk / alle andere wijkgebonden locaties.

ANWB AutoMaatje
Ga samen met een behulpzame chauffeur naar gezondheidsinstanties in de regio, of voor sociaal-recreatieve doeleinden zoals vervoer naar een vakantieadres of het bezoek aan een familie. De chauffeurs gebruiken voor deze rit hun eigen auto. Wij werken samen met het landelijke initiatief ANWB AutoMaatje

 

Mensen op een duofiets met scherm

Fietsmaatjes 

In samenwerking met Fietsmaatjes.NL en lokale partners biedt Katwijk Rijd(t) Mee duofietsen met elektrische trapondersteuning. De fietsen zijn op verschillende locaties in de gemeente gestald. Binnenkort meer informatie over dit aanbod.

Ik wil graag Fietsmaatje worden

Ik wil meer informatie over Fietsmaatjes Katwijk

 

 

 

Veelgestelde vragen over Katwijk Rijd(t) Mee

  1. Hoe neem ik contact op met de telefooncentrale? 
    Via het telefoonnummer 071– 303 12 80. De centrale is bereikbaar op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09:00 tot 12:00.  

  2. Wat zijn de rijtijden?
    Onze chauffeurs rijden vooral op werkdagen tussen 7.00 en 18.00 uur. Er zijn chauffeurs die ook incidenteel in de avond en in het weekend willen rijden. Als u hier gebruik van wilt maken, kunt u dit aangeven bij de centrale. De centralist kijkt dan of er iemand beschikbaar is.  

  3. Hoe kan ik een abonnement afsluiten?  
    U kunt telefonisch contact opnemen met onze telefooncentrale. De centralist zal u de procedure uitleggen en uw gegevens noteren. Na dit gesprek ontvangt u per post formulieren. Deze kunt u invullen, ondertekenen en middels de bijgevoegde retourenvelop terugsturen. U heeft dan een abonnement afgesloten. U sluit een jaarabonnement af.  

    Voor AutoMaatje sluit u geen abonnement af. U vult dan enkel een inschrijfformulier in met het doel dat uw gegevens bij ons bekend zijn. Dit is noodzakelijk voor het boeken van ritten.  

  4. Hoe boek ik een rit? 
    U doet dit door telefonisch contact op te nemen met de telefooncentrale. De centrale is bereikbaar op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09:00 tot 12:00. 

  5. Hoe ver van tevoren boek ik een rit? 
    U kunt tot uiterlijk 2 werkdagen van tevoren een rit boeken.  

  6. Wat betaal ik voor de Wijkhopper?  
    U sluit een jaarabonnement af. De kosten hiervoor zijn € 15,- per jaar. Als u een WMO-indicatie heeft is het abonnement € 10,- per jaar.  Per enkele rit betaalt u € 1,-. Een retourtje is dan dus € 2,-. Aan het einde van de maand worden alle ritjes geïncasseerd middels een automatische incasso. 

  7. Wat betaal ik voor een ritje met AutoMaatje? 
    De kosten voor een rit met een AutoMaatje bedragen € 0,30 per kilometer. De afstand van het huis van de chauffeur naar uw huis betaalt u ook. Bij het aanvragen van een rit zal de centralist een indicatie van de kosten aan u doorgeven. U betaalt de kosten contant aan de chauffeur, ook de eventuele parkeerkosten zijn voor uw rekening. 

  8. Mag ik mijn huisdier meenemen in de auto? 
    Wanneer de chauffeur hiermee ook akkoord gaat is het toegestaan om een hulphond mee te nemen. Andere huisdieren zijn niet toegestaan. 

  9. Kan ik mijn rollator of rolstoel meenemen?  
    Bij de centralisten en op het formulier aangeven dat u gebruik maakt van een rollator, deze kunnen wij vervoeren maar wij informeren de chauffeur graag. Een rolstoel kunnen wij helaas niet vervoeren. 

  10. Als er wat gebeurt onderweg, ben ik dan verzekerd via Welzijnskwartier? 
    De Wijkhoppers hebben via Welzijnskwartier een inzittendenverzekering. Wanneer u daarmee een rit heeft bent u dus verzekerd via Welzijnskwartier.  De chauffeurs van AutoMaatje hebben zelf een inzittendenverzekering afgesloten. Hierbij bent u dus verzekerd via de chauffeur zelf.  

  11. Hoe annuleer of wijzig ik mijn rit?  
    U kunt een rit annuleren of wijzigen door te bellen naar de telefooncentrale, 071– 303 12 80. De centrale is bereikbaar op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09:00 tot 12:00. 

  12. Kan ik een rit voor iemand anders boeken? 
    Dat is mogelijk als u beschikt over de persoonsgegevens van de klant. 

  13. Kan ik met AutoMaatje naar mijn zus in Groningen? 
    Ja, dit is mogelijk. We hebben een aantal chauffeurs die u ook wat verder weg kunnen brengen.  

Word vrijwilliger 

Word chauffeur of help iemand aan een rit als centralist. Er zijn diverse vrijwillige functies. Bekijk hieronder de openstaande vacatures.

 

Corona virus

Coronamaatregelen

We houden bij alle vervoersmogelijkheden rekening met de coronamaatregelen. We maken o.a. gebruik: mondkapjes, spatschermen, desinfecterende gel en grondige schoonmaak van de voertuigen. Aan alles is gedacht. Rijd gerust mee!