Wat een goud feest! 10 jaar WZK!

Het 10-jarig jubileumfeest van Welzijnskwartier was een groot succes. Dat had niet gekund zonder de stille krachten achter de schermen.
Vandaag zetten we managementondersteuner Marjolein van Wolferen in het zonnetje. Met haar werkgroep leidde ze de organisatie van het feest met een strakke planning en een flinke portie enthousiasme in goede banen.
Gwen Spies, onze directeur-bestuurder, voelt haar even aan de tand over de hoogtepunten, de uitdagingen en natuurlijk de gouden momenten. We zijn en blijven een lerende organisatie. Ook als het om het organiseren van een feest c.q. relatie-event gaat.

 

Gwen: Marjolein, wat een feest was dat zeg! Ik ben super benieuwd: wat was voor jou het allerbelangrijkste tijdens de organisatie?

Marjolein: Dat jij, alle collega's én onze stakeholders een geweldige avond zouden hebben. Voor mij was het geslaagd als iedereen blij naar huis ging. En dat is volgens mij goed gelukt. Ik dacht: als ik jou ontzorg, Gwen, dan komt alles goed. En hé, jij had een glimlach op je gezicht, dus missie geslaagd!

Gwen: Haha, ja ik heb heerlijk ontspannen rondgelopen. En dat is echt wel eens anders op mijn eigen feestje. Maar vertel, wat vond je nou het leukste aan het hele proces?

Marjolein: Het leukste? Zeker weten het moment dat we eindelijk loskwamen met ideeën. Voor de zomer hadden we nog bijna niks concreets, en toen ineens… BAM. Een golf van creatieve energie. Iedereen kwam met geweldige voorstellen. De werkgroep binnen de werkgroep, noemden we het. Het was veel werk, maar de samenwerking en de lol maakten het zo tof.

Gwen: Ja, jullie hadden inderdaad veel ideeën. En die gouden touch overal, dat was natuurlijk fantastisch. Waar kwam dat vandaan?

Marjolein: Het thema was ‘GOUD’, omdat we vonden dat dat perfect onze tien jaar samenvatte. Goud staat voor succes, verbondenheid en wat extra glamour. Vandaar ook dat we besloten dat iedereen iets gouds aan moest. Het gaf meteen een feestelijk gevoel en past precies bij wat we wilden uitstralen. Onze gouden mensen voor een gouden feestje, toch?

Gwen: Helemaal mee eens. Maar we hebben natuurlijk ook wat wilde ideeën gehad... Wat was je favoriet die het niet gehaald heeft?

Marjolein: Oeh, ja... nou, er was het plan om jou uit een enorme taart te laten springen. Je weet wel, zo’n klassieker met een grote hoed op en glitters overal. Maar ja, we dachten dat dat misschien nét iets te veel aandacht op jou zou vestigen, haha. Dus uiteindelijk hebben we dat geschrapt en kozen we voor iets bescheidener: een rondje langs onze partners met een filmcamera. Dat werkte uiteindelijk veel beter en gaf precies het juiste gevoel. Bekijk het hier!

Gwen: Gelukkig maar. Het zweet breekt me met terugwerkende kracht uit, haha. Heb je trouwens zelf nog een beetje kunnen genieten of was je alleen maar aan het rennen en regelen?

Marjolein: Nou, eerlijk gezegd moest ik af en toe wel even mijn perfectionisme loslaten. Dat was een hele les voor me. Niet alles is maakbaar en stuurbaar. Zeker niet als jij op het podium staat ... grapje. Maar dat maakte het ook leuk. Dingen gingen anders dan gepland, maar dat hoort erbij. Althans dat zegt iedereen, maar voor mij is die ‘kunst van het loslaten’ soms nog ingewikkeld. Aan de andere kant, uiteindelijk was het belangrijk dat iedereen genoot, en dat is wel gelukt, toch?

Accepteer marketing-cookies om deze video te bekijken.

Gwen: Absoluut, dat heb je geweldig gedaan. Als je het hele feest nu in één woord zou moeten samenvatten, wat zou je dan zeggen?

Marjolein: Eén woord heb ik niet, wel twee: ‘Gouden Verbinding’. Het feest draaide helemaal om de band die we samen hebben opgebouwd in tien jaar, met elkaar en met onze relaties. En dat voelde je overal tijdens het feest. Het was écht een gouden avond.

Gwen: Wat mooi, Marjolein. Super bedankt voor al je harde werk en je geweldige inzet. Zonder jou en de rest van het organisatiecomité hadden we dit feest nooit zo kunnen vieren.

 

Marjolein, Bart, Daisy, Emma, Marcel en Gijs: een groot applaus voor jullie. Dankzij jullie inzet hebben we een fantastisch event georganiseerd – op naar de volgende tien jaar.